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Brief:
Japanese Valentine’s Day had become ritualized - lacking emotion & romance. Our challenge: inject emotion into the brand and the act of giving, in order to increase awareness and sales despite a flat market.
Idea:
Break the status quo by rewarding women who expressed their emotion in a fun and engaging way: hugging a specially engineered mannequin! Built-in technology measured the quality of their hugs. A photo and rating score of everyone’s hug was automatically posted on Facebook for all to see. Rich content stimulated engagement and participation, and an online app allowed people to send virtual hugs.
Results:
Godiva reignited the emotion, fun & romance of Valentine’s Day. Incredibly 6300+ people huggedgoal was 600, with 34000 users sharing the events via Facebook, resultingin 3.5mi;;ion unique Facebook users seeing content and engaging 6x more than copetitors contents.
アイデア: Love and Hug
愛の表現である「Hug」を通じて、日本人が苦手とするオープンな愛を表現するキャンペーンを考案。ハグの圧力を感知するセンサーを搭載した特別仕様のチョコレート・マネキンを制作。ハグの強さが自動的にスコアに換算される仕組みを採用した。ゴディバの店頭に置いて、参加者がマネキンをハグするとFacebookに自動投稿され、拡散された。そして、ハグのスコアに応じて、店頭で実物のチョコレート・ギフトが配られた。一方、リアル店舗でのキャンペーンに参加できない人のために、特設キャンペーンサイトでも、バーチャルハグ体験ができる仕組みも合わせて制作した。