under design | Rebranding Project

Project Info +

  • Background
    Celebrating 70th anniversary since established, the company had decided to integrate 2 of its group companies Asahi Com Tech (IT infrastructure equipment company) and I-Net Techno (electricity work company). To further grow over the next 30 years, the company needed to build a new business unit, a new internal system and a new corporate culture to hire new talent.

    Objective
    Comprehensive and attractive rebranding along upon integration of Asahi Com Tech and I-Net Techno.

    Creative Development
    -Development of new CI (philosophy, slogan, Credo and business field)
    -Development of new VI (logo, website, company profile, stationery, Tshirts, uniform)
    -Office design
    -Welfare and benefit programs

    Challenge
    Though the company has 70 years of history, we wanted to rebrand it as if we are building a new start-up company from scratch. Through such drastic rebranding, we challenged building corporate culture such as welfare and benefit systems as well as developing the best CI and VI in order to express the company that is socially attractive and filled with energy.


    Result
    After rebranding, number of applicants for job interview has increased sixfold from previous year.
    More employees of 10+ years younger than the average age of the company employees joined.
    Access to the corporate website increased.
    The new Art and Work Business Unit was formed. New welfare and benefit systems were introduced and internal systems were renewed.
    Employee motivation increased significantly and the company has turned into a very energetic organization.
    Company sales increased by 20% from same time previous year.
  • Background
    創設70周年にあたり、グループ内の2社を(旧旭コムテクく(ITインフラ設備会社)、アイテクノ(電気工事会社)を統合することとなった。さらに、次の30年をおすえたえたビジネスをを見据え、新会社のコーポレートアイデンティティーはもちろん新しい事業部の創設、新しい社内制度、会社の文化も一新し、新たな人材を獲得することが必要だった。することが必要だった。

    Object
    旧・旭コムテク、旧・アイネットテクの2社の統合に伴う魅力的な会社になるための統合的なリブランディングをする。

    Creative Development
    -新しいCl の開発(社名・フィロソフィ ー • スローガン ・ Credo・ ピジネスフィ ールド)
    -新しいV Iの開発(ロゴ開発、 ウェブサイト、 コーボレー ト会社案内、 ステーショナリ ー、 Tシャツ、 ユニフォ ームなど)
    -オフイスデザイン
    -福利厚生制度

    Challenge
    70年の歴史ある企業だが、まるでスタートアップの新企業をゼロから作りあげるような、ドラスティクな変化をもたらすリブランディングを目指した。世の中にアピール力のあり、活力が生まれる会社にするため素晴らしいCIやVIはもちろん、福利厚生の制度など会社文化の確立にもチャレンジした。

    Result
    リブランディング後、リクルート応募人数が、 前年比の6倍の増加となった。
    会社の平均年齢を10歳以上下回る世代の中途社員が入社が増えた。
    会社のコーポレートサイトへのアクセス数が増大した。
    新しい「アートアンドワーク事業部」が発足、新しい福利厚生など社内の制度も変わった。
    社員のモチペーションがかなり高くなり、活気がある会社に生まれ変わった。
  • Creative Director | Akihito Abe (KAYAC)
    Art Director | Takahisa Hashimoto (VISIONIQUE)
    Copywriter | Takanobu Miyoshi
    Web Producer |Naoya Katayama (VISIONIQUE)
    Designer | Takanori Kim (VISIONIQUE)
    Designer | Yumiko (VISIONIQUE)

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