Tobu Department Store | Christmas 2015 | Campaign

Project Info +

  • BACKGROUND:
    Traditional department store Tobu wanted to rejuvenate its aging customers and refresh its recognized image of a ‘department store for the elderly’. To compete with other stores with younger customers and momentum, Tobu desperately needed a campaign that created buzz. What Tobu needed was a Christmas campaign with a refreshing look to seed a new image of the store that would drive sales and win new customers.

    IDEA:
    “A present bag of Santa Claus“ is the idea of the campaign. Joy, prayers, affection…all the emotions in Christmas are packed in the bag of Santa Claus. Animals dramatise the world of Christmas with fun and joy along with the rainbow-coloured snow.
  • 東武百貨店のメインの顧客年齢層が高くなり、年配向けの百貨店の印象が強くなってきたため、新鮮で勢いのある百貨店のイメージが減速し、他の店舗との競争も激化している。イメージを一新するセンセーショナルなキャンペーンが必要であった。そこで、2015のクリスマスキャンペーンに合わせ、販売促進と今後イメージ戦略を見据え、30代~40代の女性をターゲットに新規顧客の開拓をめざした。「マジカル・ワールド・クリスマス」を長期テーマに設定。2015年の表現コンセプトを「サンタクロスのプレゼント袋」とした。サンタクロースの袋の中には楽しみ、幸せ、祈りなどクリスマスのすべてが詰まっていることを表現。百貨店全体を通じて演出している。
  • Staff list
    Creative Director/
    Takahisa Hashimoto
    Illustrator/
    Takahisa Hashimoto

    Designer/
    Yasushi Matsuo
    Saki wakiyama
    Miki Ohashi
    Rie Naruse
    Toshio Shoda
    Copy/
    Miyuki Yoshizawa
    Producer/
    Atsushi Mitsugi
    Akira Sato

UberEATS | Tokyo Launch 2016-2017

JAKUETSU | Corporate Website